Membis Jäsenrekisterin versioon 6.5 tehdyt muutokset

Raportit

Myyntiraportille tehtyjä muutoksia:
Keräilylista -raportille tehtyjä muutoksia:
Laskupäiväkirja -raportille tehtyjä muutoksia:
Jäsenluettelo -raportille tehtyjä muutoksia:
Lasku -tulosteelle tehtyjä muutoksia:
Kuitti -tulosteelle tehtyjä muutoksia:
Lähete -tulosteelle tehtyjä muutoksia:
Postitustarrat -raportille tehtyjä muutoksia:
Jäsenkortti -raportille tehtyjä muutoksia:
Muoviset jäsenkortit -raportille tehtyjä muutoksia:
Jäsenen henkilökortti -raportille tehtyjä muutoksia:
Lomakkeet

"Tarjoukset/Myyntitilaukset" -välilehdelle tehtyjä muutoksia:
"Myyntilaskut" -välilehdelle tehtyjä muutoksia:
"Ostotilaukset" -välilehdelle tehtyjä muutoksia:
"Tuotteet" -välilehdelle tehtyjä muutoksia:
"Jäsenen tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Asiakkaan tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Tarjouksen/myyntitilauksen tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Tarjouksen/myyntitilauksen rivi" näytölle tehtyjä muutoksia:
"Tarjouksen/myyntitilauksen tulostaminen" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Myyntilaskun tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Myyntilaskun rivin tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Myyntilaskun tulostaminen" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Jäsenmaksujen muodostaminen" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Tuotteen tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Ostotilauksen rivi" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Ostolaskun rivi" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Ostotilauksen tulostaminen" -näytölle tehtyjä muutoksia:
"Tavarantoimittajan/laskuttajan tiedot" -näytölle tehtyjä muutoksia:
Toimenpiteet lomakkeelle tehtyjä muutoksia:
Muita muutoksia

• Tehty korjaus jotta ohjelmasta luotavat tiedostot menevät valittuun hakemistoon (mm. varmuuskopio). Aikaisemmassa versiossa tiedostot menivät aina ohjelman asennushakemistoon vaikka jokin muu hakemisto oli valittu. Tämä ongelma ilmeni vain Vista -käyttöjärjestelmissä.
  • Huomioitu kaikissa myyntilaskuja muodostavissa toiminnoissa se, että ohjelma osaa laskea lisättäville laskuille automaattisesti katetiedot jos käsitellään tuoterekisterin tuotteita joille on hankintahinta syötetty.
  • Optimoitu ohjelman SQL-kyselyitä jonka johdosta ohjelma toimii nopeammin kuin vanha versio.
  • Tehty parannus, että ohjelma osaa pienentää MS Wordiin tulostettaessa yhteisön logon oikean kokoiseksi jos käyttäjä on tallentanut ohjelmaan liian suuren logokuvan.

Membis WebShop Pro muutokset

• Korjattu, että tervetuloa ilmoituksessa näytetään kirjautuneen asiakkaan nimi oikein vaikka asiakkaan nimi sisältäisikin skandinaavisia merkkejä (ä, ö, å). Aikaisemmassa versiossa verkkokauppa ei osannut näyttää asiakkaan nimessä olevia skandinaavisia merkkejä oikein.
  • Korjattu, että uuden tilauksen lisäys ei kaada enää järjestelmää jos tietokannasta ei löydy yhtään myyntitilausta/laskua.
  • Korjattu, että uuden asiakkaan lisäys ei kaada enää järjestelmää jos tietokannasta ei löydy yhtään asiakasta.
  • Lisätty mahdollisuus hallita verkkokaupan maksutapoja Membis -ohjelman käyttöliittymällä.
  • Lisätty mahdollisuus hallita Membis -ohjelmalla asetuksia joilla ohjataan verkkokaupan sähköisten dokumenttien lähetystä (mm. email laskut).
  • Muutettu siten, että tarkkaa varastomäärää ei enää näytetä verkkokaupassa vaan asiakkaalle kerrotaan onko tuotetta saatavilla heti vai ei. Jos varastomäärä on plussalla niin näytetään tieto "Saatavuus = Varastossa" ja muulloin näytetään tieto "Saatavuus = Tilaustuote". Tämä on ystävällisempi tapa ilmaista asia asiakkaalle ja tilauksia saadaan enemmän sisään vaikka tuotetta ei olisikaan heti saatavilla varastossa.
  • Muutettu toimintaa siten, että Membis -ohjelmassa niputetut tuotteet näytetään verkkokaupassa yhtenä tuotteena. Eli samaa mallia olevat mutta eri kokoiset/väriset tuotteet voidaan näyttää verkkokaupassa yhtenä tuotteena. Tämä helpottaa tuotteiden selailua koska näytettävien tuotteiden määrä on pienempi.
  • Lisätty tarkistus, että verkkokauppa ilmoittaa jos tullaan tuotteen tiedot sivulle mutta ko. tuotetta ei enää löydy tuoterekisteristä. Tällainen tilanne voi syntyä jos johonkin on jäänyt tuotteesta vanha linkki ja tuote on tämän jälkeen poistettu myynnistä.
  • Lisätty mahdollisuus määritellä, että näytetäänkö kirjautumattomille asiakkaille tuotteiden hinnat vai ei.
  • Lisätty mahdollisuus määritellä, että sallitaanko uusien asiakkuuksien luonti verkkokaupan kautta vai ei.